AIMP z WASAPI to referencyje konfiguracji PC4uMusic

Wszelkie pytania i sugestie dotyczące AIMP'a.
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 773
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

24/192 nie jest oczywiste w optymalnej konfiguracji

Post autor: BienSoundPC »

AIMP można sobie ustawić optymalnie, lecz nie każdy sprzęt

Sugestia z optymalną configuracją dla nagrań 24/192 pojawiła się także w innych miejscach i w komentarzach podany został przykład rozwiązania częściowo archaicznego i współczesnego.https://www.dobreprogramy.pl/@audiofilp ... log,116758

Obrazek

Chodził o DAC USB Styleaudio Carat Ruby 2, który 30 Sierpnia 2010 przetestował Marcin Olszewski https://www.audiostereo.pl/magazyn/rece ... by-2-r177/

Na zdjęciu powyżej widać, że ten DAC pracuje z wczesną wersją USB. W środku ma chip Tenor TE7022L, który w magazynie dla użytkowników sprzętu RTV zgrabnie określono "akceptujący sygnał 24bit/96kHz". To nie ogranicza prawidłowego działania tego sprzetu, bo Windows sobie z tym poradzi, ale w optymalnej konfiguracji PC warto dokonać innego wyboru. Imponująca była w nim przed laty części analogowa, gdzie są 3 pojedyncze wzmacniacze na kanał – OPA604 i dwa NE5534 Texas Instruments. Niemniej nie można już ich zmienić bez poważnej ingerencji w konstrukcję.
Są natomiast od lat płyty główne do PC, gdzie można samemu bez żadnych narzędzi wymienić w każdej chwili scalak wzamcniacza wyjściowego na najbardziej odpowiedni. Zaoferowanie zastosowanego w Ruby rozwiąznia z 3 OP w jednym układzie scalonym nie jest dla TI trudne, ani kosztowne. Jest tu tylko jedno pytanie, czy znajdą się nadal zainteresowani. To rozwiązanie miało inną wartość w swoim czasie.

Z komentarza wynika, że ten DAC dostarcza sygnał do wspólczenych głośników Edifier S3000 Pro 2.0. Są oferowane m.in. w marketach i np MediaExpert podaje w ich specyfikacji, że jest "brak" wejścia liniowego https://www.mediaexpert.pl/komputery-i- ... gL-w_D_BwE
Obrazek
Zaprzecza temu ilustracja powyżej, a cierpliwi znajdą także w gąszczu ofert polskojęzycznę stronę tej marki z faktyczna specyfikacją, że są wejścia: Line IN, Balance Input, Bluetooth, Optyczne, Koaksjalne, USB https://www.edifier.pl/product-pol-112- ... 0-Pro.html

Trudno w tym zestawie optymalnie korzystać z cyfrowego połączenia z zewnetrznym DAC, w którym są archaiczne podzespoły dla USB. W ofercie tych głośników jest również, że "Ważnym elementem jest możliwość podłączenia więcej niż jednego źródła poprzez technologie Bluetooth". Jest nawet elegancka specyfikacja, że jest to: "Technologia Bluetooth V5.0 aptX® Qualcomm oraz HD decoding". Z tego nie można także skorzytać, jeżeli chce się używać ten archaiczny DAC.

Na szczeście jest możliwość połączenie analogowego, gdzie nie ma takch problemów.

Wątpliwa jest tu jednak przydatność tego zewnętrznego DAC z tymi aktywnymi głośnikami. Znikształcenia sygnału zależne będą od słabszej klasy układów wejściowych w głośnikach, a nie tych ekskluzywnych rozwiązań w DAC. Wówczas nie jest łatwo usłyszeć teoretyczną bez mała poprawę w stosunku do bezpośredniego korzystania z układów wyjściowych w komputerze.

Zalety układów analogowych tego DAC dobrze sprawdzą się dla korzystających ze słuchawek.
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 773
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Analog czy cyfra do wzmacniacza dla przetwornika elektroakustyczego

Post autor: BienSoundPC »

Przetworniki elektroakustyczne są w słuchawkach i głośnikach.

Wzamacniacz mocy musi zapewniać właściwe wysterowanie głośników lub słuchawek, by można było z nimi odtwarzać muzykę. Zawsze konieczne jest przekształcenie sygnału z niskim napięciem do stoswonego dla wysterownia przetworników elektroakustycznych. To wzmocnienie nadal musi być jeszcze w formie analogowej, ale może już powstawać z cyfrowego sygnału.

Obrazek

Słuchawki Sennheiser Orpheus widoczne na ilustracji powyżej są bardzo zaawansownym rozwiązaniem. Normalnie wzmacniacz dla słuchawek jest bardziej prosty, bo wzmocnienie sygnału jest mniej skomplikowane. Można przez to nawet z urządzeniami przenośnymi uzyskać relatywnie poprawne odtwarzanie muzyki. Cyfrowe podłączenie do zewnętrzego DAC z zaawansowanym wzmaczniaczem dla słuchwek zapewnia jednak najcześciej bardziej wierne odtwrzanie. AIMP dla Windows warto skonfigurować, by DAC pracował z częstotliwością 192 kHz, co nie zawsze jest jednak możliwe, ale czasami zmiana w PC sterownika do obsługi dźwięku może w prosty sposób rozwiązać trudności w tym zakresie.

Przetworniki w głośnikach wymagją więcej prądu viewtopic.php?f=3&t=39609
Obrazek
Szczególnie trudne jest wysterowanie drogich kolumn hi-fi, w których są pasywne zwrotnice z bardzo zaawansowanymi układami korygującymi ich właściwości akustyczne, co powoduje, że potrzebne są wówczas drogie wzmacniacze. Im więcej mocy musi wygenerować, tym stablilniejszą powiniem mieć kostrukcję, a to oznacza wsokie koszta produkcji. Bardzo istotne w tym tranzystory mocy wymagają właściwego chłodzenia i potrzebe są do tego radiatory o dużych gabarytach. Tradycyjne układy zasilające są równie bardzo masywne, co powoduje, że są rozwiązania alternatywne, ale zapewnienie z nimi stbilnej pracy nie jest proste. Wszystko to powoduje, że obudowa wzmacniacza powinna być również bardzo stabilna i tym samym droga.

DAC we wzmacniaczu jest kosztownym wyzwaniem.

Najczęściej dobrze się sprawdza w poręczej obudowie, by korzystać ze słuchawek. Cena takiego sprzetu jest realtywnie niska. Wymiana na model z nowszymi rozwiązaniami cyfrowymi nie jest zbyt kosztowna, by w to zinwestować. Pozwala to na optymalne korzytsnie ze sprzętu i dostępnej muzyki.

Inaczej sprawa wygląda, gdy chodzi o wzmacniacze z dużą mocą w zaawansowanym zestawie hi-fi. Wartość wzmacniacza jest znacząca, a cyfrowa technologia jest w intensywnym rozwoju i chociaż zmiany z nimi nie są kosztowne, to w efekcie końcowym generują potrzebę sporej inwestycji. To może zniechęcić do zmian na bieżąco i w takim przypadku często sprzęt nie pracuje już optymalnie w stosunku do swojej ceny. Może się okazać, że analogowe połączenie z PC zapewni bardziej optymalne wykorzytsanie potencjału kosztownego zestawu audio.

Taka sytuacja ma miejsce w opisanym wcześniej przykładzie ze współczesnymi i relatywnie niedrogimi Edifier S3000 Pro 2.0. viewtopic.php?f=3&t=39594&p=46102#p46101
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 773
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

384kHz/24bit w ofercie RTV wiarygodne inaczej

Post autor: BienSoundPC »

Flagowe KEF LS50 Wireless II oferowane są na rynku RTV viewtopic.php?f=3&t=39695

Obrazek
W instrukcji tych aktywnych glośników dla domego użytku podane jest https://pl.manuals.plus/kef/ls50-wirele ... z7iHzxcQL9
Najlepsze bezprzewodowe Hifi

LS50 Wireless II to coś więcej niż głośnik, to system głośników typu „wszystko w jednym” dla osoby, która pragnie fantastycznego dźwięku… bez żadnych zobowiązań.
i znaleźć można tam również:
Połącz się z dowolnym źródłem analogowym. Wbudowany ADC konwertuje sygnał na sygnał cyfrowy 192kHz/24bit.
Natomiast bardziej konkretne dane o cyfrowym połączeniu są w innej instrukcji: https://pl.manuals.plus/kef/kef-ls50-wi ... z7iI23DNTM
Source resolution
Network up to 384 kHz / 24 bit
Optical up to 96 kHz / 24 bit
Coaxial up to 192 kHz / 24 bit
HDMI up to 192 kHz / 24 bit
(Depends on source resolution)

Interspeaker connection
Wireless: all sources resampled to 96 kHz / 24 bit PCM
Wired: all sources resampled to 192 kHz / 24 bit PCM
W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na ostatnią pozycję "Interspeaker connection". Wynika z niej, że kablowe połączenie pary głośników jest najbardziej optymalne. W bezprzewodowym "wysoka rozdzielczość" sygnału ulega zredykowaniu w stosunku do maksymalnych możliwości wejściowych.

Obrazek

Za połowę ceny flagowych są LSX II, które pojawiły się 22 czerca 2022 i w specyfikcji mają bardziej aktakyjne cyferki "HDMI ARC up to 1.411Mbps PCM". Koncentryczneggo wejścia z 192/24 już nie mają.Taką możliwość daje wejście USB-C. Jest jednak jeszcze adnotacja:"Interspeaker connection, Wired: all sources resampled to 96kHz/24bit PCM" a dla bezprzwodowego częstotliwość zredukowana jest o połowę do 48.

Droższe KEF to maksymalnie na 192/24, a tańsze 96/24

W droższym maksimum dla wejścia to 384 kHz, ale w praktyce sygnał zostaje przesyłany dalej po podpróbkowaniu do połowy tej wartości. Jakość sygnału do obróbki w DAC jest więc zredukowana. Na szczęście nie jest to skomplikowany proces, więc występuje małe ryzyko, że ta strata zostanie jeszcze dodatkowo zakłócona. Niemniej warto użyć mocy PC do tego podbróbkowanie 384 kHz i przesyłać do głośników kablem 192/24. Podobnie dla bezprzewodowego połączeniem warto wysyłać z PC 96/24. Odciąża to DAC w głośnikach, by mógły precyzyjnie przekształcać sygnał cyfrowy na analogowy. Producent zamontował oddzielne DAC, by dostarczyć sygnał analogowy dla poszczególnych przetworników elektroakustycznych, czyli jeszcze w cyfrowym formacie 192/24 musi zostać wcześniej rozdzielony na dwa pasma. Najprawdopodobniej jest tu relatywnie proste rozwiązanie z cyfrowym filtrem, który stosownie ogranicza pasmo sygnału dla każdemego DAC. Podpróbkowanie w 2 indywidualnie ustawionych DAC może nie być identyczne, więc 100% zgodność warto zapewnić wcześniej i taką możliwość oferuje PC.

Obrazek

W tańszym LSX II wejście ma imponującą możliwość 1.411Mbps, co znaczy 2,8224 MHz/1 bit, czyli aż z 64 krotną częstotliwością standardu CD 44,1 kHz. Polegający jedynie na danych w specyfikacjach produktu mogą przez to sądzić,że ten tańszy model oferuje lepszą jakość. Mogą nie zwrócić uwagi, że taki sygnał zostaje później przetworzony na 96/24, czyli ma miejsce zredukowanie częstotliwości do dwukrotnej studyjnej i jednocześnie nadpróbkowane z 1 bitowej precyzji do 24. Taki skomplikowany proces z sygnałem łatwo może ulec jakimś zakłóceniom i w większym zakresie ograniczyć możliwości wiernego odtwarzania muzyki z nagrania 1.411Mbps. Warto jest w związku z tym skorzystać z większego potencjału obliczeniowego PC, by dokonał redukcji do 96/24 i to przesłać kablem do tych głośników. Bezprzewodowe połączenie to redukcja częstotliwość 64x44,1 kHz do 48 i tym bardziej warto tu użyć mocy PC, by obciążyć DAC w głośnikach.Trudno jest znaleźć informację, że LSXII pracują z indywidualnymi DAC dla każdego przetwornika elektroakustycznego. Jest natomiast "reklama" układu Music Integrity Engine (MIE™), czego nie ma z flagowym modelem. Może to znaczyć, że w glosniku jest tylko jeden DAC.
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 773
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

AudioVideo rekomenduje Yamaha NX-N500

Post autor: BienSoundPC »

AIMP na 100% dobrze sprawdzi się z Yamaha NX-N500

Obrazek

Te aktywne głośniki hi-fi to bardzo złożona konstrukcja, której zalety można docenić z właściwej jakości sygnałem, a to zapewni AIMP.

W informacji producent podane jest o nich .m.in.
Wysoka jakość brzmienia jest pochodną zastosowanych rozwiązań technicznych. Wzmacniacz mocy, kluczowy element w głośnikach aktywnych, wykorzystuje analogową końcówkę mocy, dostarczającą 70 W/kanał. Ponadto zbalansowana transmisja sygnału i zastosowanie zbalansowanego połączenia (kabel XLR) całkowicie eliminuje ryzyko pogorszenia jakości dźwięku spowodowane szumem. Ponadto projektanci zastosowali wysokiej klasy przetwornik C/A USB, obsługujący pliki w rozdzielczości DSD 5,6 MHz i PCM 384 kHz/32 bity. Układ kompatybilny jest z transmisją asynchroniczną i dzięki własnemu zegarowi taktującemu eliminuje jitter, niedoskonałość, która pogarsza jakość dźwięku.
Obrazek

Skala zaawansowanie tego produktu prezentowana jest w ofertach wielu salonów audio:
Yamaha NX-N500 to podstawkowe monitory typu all-in-one. Kolumny głośnikowe wyposażone są we własny wzmacniacz oraz moduły łączności bezprzewodowej Bluetooth, AirPlay i Wi-Fi, a ponadto zapewniają dostęp do funkcji sieciowych. Dzięki temu, a także dzięki zaawansowanej konstrukcji technicznej, kolumny zapewniają wysoką jakość brzmienia i umożliwiają odtwarzanie muzyki z niemal dowolnego źródła – smartfonu, tabletu, iUrządzeń, komputera, dysku NAS lub telewizora. Jako komponent rodziny MusicCast kolumny mogą być elementem domowego systemu bezprzewodowej muzyki. Kolumny umożliwiają również dostęp do tysięcy internetowych stacji radiowych (vTuner) oraz muzycznych serwisów, m.in. Spotify.
Obrazek

24 sierpnia 2019 miesięcznik AudioWideo podsumował test Yamaha NX-N500 https://www.avtest.pl/zestawy-glosnikow ... ha-nx-n500
Aktywne – tak; bezprzewodowe – nie; grające po sieci – jak najbardziej, także ze streamingu i z gęstych plików. Albo po USB jako monitory biurkowe. Taką, niezbyt oczywistą, koncepcję zestawów głośnikowych proponuje Yamaha.
Realacja z testu oparta była na ocenach kilku osób i jedna z nich tak wyjaśnienia ogólną ocenę:
Najlepiej wypadało USB, na drugim miejscu uplasowała się transmisja sieciowa DLNA. Muzyka z serwisów strumieniowych i mojego dysku NAS brzmiała bardzo dobrze, szczególnie ta w formatach bezstratnych. Bluetooth mnie rozczarował, ale z drugiej strony, czy naprawdę jest on potrzebny, jeśli mamy MusicCast? Warto dodać, że w ramach tej funkcjonalności możliwe jest strumieniowanie muzyki bezpośrednio z urządzenia mobilnego. Pomaga w tym także bezpośrednia łączność WiFi Direct.
Obrazek

Zwrócono do tego bardzo słusznie uwagę na specyficzne rozwiązanie w tej ofercie:
Na pierwszy rzut oka są identyczne, ale tak nie jest. Lewa kolumna zawiera układy wejściowe i kartę sieciową. Obie trzeba niestety połączyć aż dwoma kablami: przewodem L-R Link, który łatwo pomylić z komputerową skrętką i standardowym kablem zbalansowanym (długość 3 m) zakończonym XLR-ami".
W tej zaawansowanej konstrukcji analogowe połączenie może zapewnić lepszą jakość odtwarzania muzyki z PC

Tak jest nawet w przypadku strumieni Sound HD aac 320 48 kHz, bo dla ich odtwarzania bardziej optymalne jest ustawienie w AIMP nadpróbkowania 192 kHz/ 32 bity i skorzystanie tylko z analogowego potencjału Yamaha NX-N500, czyli ominięcie ograniczeń rozwiązania w systemie wbudowanym z DAC.

Podobnie sprawa wygląda z własnymi nagraniami z winylu i jest również dobrym kompromisem dla odtwarzania kopi z CD, które zostaną zapisane w studyjnym standardzie 48 kHz, a nie dystrybucyjnym 44,1.

Obrazek

Ten analogowy potencjał Yamaha można także zagospodarować dla odtwarzania wielokanałowego z 4 głośnikami, gdzie mogą uzupełnić tradycyjny zestaw audio wyższej klasy. Ich cyfrowy potencjał można wówczas dodatkowo używać dla "biernego odtwarzania muzyki w tle. Nie zawsze jest potrzeba słuchania muzyki z drogim zestawem.

Cyfrowe połączenie jest oczywiście opcjonalne dla stereofonicznego odtwarzania strumieni z 24 bitowymi nagraniami, o których było wcześniej wspomniane https://forum.aimp.com.pl/viewtopic.php ... 594#p46099
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 773
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Alternatywy z Yamaha dla ich kosztownej oferty NX-N500

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek

Aktywne monitory studyjne HS 5 to "bezcyfrowy" odpowiednik NX-N500.

Obrazek

Seria HS jest w ofercie "Pro Audio - Systemy Głośnikowe", czyli do dystrybucji w sklepach muzycznych. Odpowidnik NX500 kosztuje ok 800 zł/szt. https://pl.yamaha.com/pl/products/proau ... index.html

Na Allegro HS 5 oferowane są 200 zł drożej za parę lub jeszcze więcej. https://allegro.pl/oferta/yamaha-hs-5-m ... gJAefD_BwE

Obrazek

Prawie 700 funtów trzeba natomiast wydać na pakiet Yamaha HS5 (2x) + stands + monitor calibration + pads + cables https://www.bax-shop.co.uk/studio-monit ... ads-cables

Obrazek

Kabele w tym pakiecie są mało przydatne z PC i podobnie może być ze stojakami, ale oferta z programem Sonarworks SoundID Reference jest niewatpliwie interesującą, chociaż jest nieco niewspółmiernym kosztem przy 1600 zł. za głośniki. Zakup tego zestwu do kalibracji to ok 250 funtów w niezalezniej sprzedzaży. https://www.sonarworks.com/soundid-reference

Obrazek

Oferta HS jest dla studia i klasyfikowana dla bliskiego pola odsłuchu, co pokrywa się z warunkami, jakie są często przy odtwarzaniu muzyki PC. Producent podaje, że wzorcem dla NX-N500 były pasywne monitory studyjne NS 10. https://audio-database.com/YAMAHA/speaker/ns-10m.html

Obrazek

Zgrabne monitorki Yamaha NS 10 zyskały popularność za sprawą legendarnych NS 1000M, które stały się referencją nie tylko dla zawodowo zajmujących się odsłuchem i znalazły się na wyposarzeniu bardzo wielu poważnych instytucji https://www.soundonsound.com/reviews/go ... 0-monitors

Obrazek

W ofercie HS jest także subwoofer, który ma stosowne wejścia i wyjścia dla podłączenia HS5, co przy okazji wyjaśnia brak ich w NX-N500.

Subwoofer HS8S kosztuje jednak ok dwa i pół tysiąca złotych. Z tą ceną w sklepie muzycznym oferują cały pakiet z innym sub+2xHS5. W tym pakiecie stworzonym przez sklep nie uwzględniono jednak, że istnieje wersja satelitarna HS5I, która jest z myślą o podłączeniu do subwoofera. To w praktyce nie jest przeszkodą i cenowo zostało właściwie uwzględnione.

Warto tu przy okazji podkreślić jeszcze, że wszystkie poruszone tu oferty w sklepach muzycznych mają połączenia symetryczne i złącza XLR, czyli nie ma potrzeby inwestowania w drogie kable. Jest to szczególnie korzystne dla podłączenia wieloknałowego.

Obrazek

Yamaha ma jeszcze serię MSP, gdzie monitory są lepiej zabezpieczone z myślą o ekranach komputerowych lub telewizyjnych, ale to zagadnienie jest teraz już mniej istotne. Korzystne może być w nich natomiast rozmieszczenie wylotów bassreflex we fontowej ściance, jezeli zostaną postawione w większej odległości od słuchacza.

Prosta kalkulacja z aktualną ceną nowych NX-N500 za 3 599 zł i HS5 za ok 1 600 potwierdza, że ta oferta jest mniej korzystna dla odtwarzania muzyki z PC. Jednocześnie w tym potwierdzenie tego, że warto również sprawdzić oferty sklepów muzycznych.

Obrazek

Najprawdopodobniej Yamaha wyciągnęła również wniosek z cyfrowymi połączeniami w ofercie RTV i MusicCast oferują w pierwszej kolejności na bazie przystawek.
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 773
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

AIMP i soundbar

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek

AIMP z całą pewnością bardzo dobrze sprawdzi sie z tym legendarnym glośnikiem, który na zdjęciu powyżej prezentuje urodzony w Chicago syn warszawskiego krawca, czyli król swingu Benjamin David „Benny” Goodman. To soundbar w pasywnej wersji, który amerykański JBL zaoferował już w 1957 roku z nazwą Paragon i w temacie jego ceny Wikipedia podaje: https://en.wikipedia.org/wiki/JBL_Paragon
The JBL D44000 Paragon is a one-piece stereo loudspeaker created by JBL that was introduced in 1957 and discontinued in 1983; its production run was the longest of any JBL speaker. At its launch, the Paragon was the most expensive domestic loudspeaker on the market
Nie dziwi przez to, że soundbar jest teraz silnie reklamowany z marką JBL, której właścicielem stał się koreański Samsung i Wikipedia podaje w tym temacie:
JBL was founded by James Bullough Lansing (1902–1949), an American audio engineer and loudspeaker designer best known for establishing two audio companies that bear his name, Altec Lansing and JBL, the latter taken from his initials. https://en.wikipedia.org/wiki/JBL
Altec Lansing introduced a multichannel soundbar in 1998 called the Voice Of The Digital Theatre or the ADA106. It was a powered speaker system that offered stereo, Dolby Pro-Logic and AC3 surround sound from the soundbar and a separate subwoofer. The soundbar housed four 3″ full range drivers and two 1″ tweeters while the subwoofer housed one 8″ dual voice coil driver. It used Altec Lansing’s side-firing technology and algorithms to provide surround sound from the sides, rear and front. This configuration eliminated the wiring of separate speakers and the space they would require.https://en.wikipedia.org/wiki/Soundbar
2017, Samsung acquired Harman International. Harman makes earbuds under many brand names such as AKG, AMX, Becker, Crown, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon...
Altec Lansing nie był jednak w 1998 roku w koreańskiej strukturze, gdy pojwiał się ADA106 nazywany "the Voice Of The Digital Theatre" https://en.wikipedia.org/wiki/Altec_Lansing
In 1996, Altec Lansing Technologies Multimedia established an R&D center in Kfar Saba, Israel. The center, known as ALST Technical Excellence Center, cooperate with STMicroelectronics (ALST = Altec Lansing + STMicro) and focused on advanced multimedia technologies such as USB audio, surround sound and wireless audio as well as on handheld video. The center was closed in 2001
Najszerszą ofertę sundbar wśród japońskich producentów ma Yamaha

Ich konstrukcje rozwijane są do ponad 10 lat. Salon Top Hi-Fi stworzył przez to nawet oddzielną stroną pt "Poczuj prawdziwe emocje z soundbarem Yamaha!" https://www.tophifi.pl/yamaha-sm-soundbary

Obrazek

Flagowy model to "projektor dźwięku" YSP-5600, który zyskał bardzo pozytywne oceny międzynarodowe, ale definitywnie jest ofertą dla kina domowego na rynek RTV i taka inwesytcja jest mało praktyczna dla odtwarzania muzyki z AIMP.

Obrazek

Natomiast bardzo ciekawy dla odtwarzania muzyki dostarczanej w bezpłatnych strumieniach internetowych może być najtańszy model Yamaha SR-C20A w prostym podłączeniu kablem ze złaczem minijack do laptopa, który ma zainstalowany AIMP. Dotyczy to jednak muzyki z np radia internetowego, ale nie ze Soptify, Tidal, czy Deezer. Obszerniejsza informacja na ten temat jest w poście pt "799 PLN za sterofoniczny soundbar dla SiestaTime w kameralnym gronie" https://www.forum.aimp.com.pl/viewtopic ... 115#p46115

Obrazek

AIMP w laptopie dobrze się również sprawdził w kawiareni artystycznej w sopockim hotelu Rezydent z monofonicznym soundbarem estradowym. Taki oferowany jest już w cenie 1375 zł i może wygenerować SPL: 120dB. Ten temat jest szerzej przedstawiony na blogu https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... ndbar.html

Obrazek

Poczatkowo rozważano dla grona słuchaczy podłączenie na antresoli w tej sopockiej kawiarni pary aktywnych monitorów studyjnych. Użyty został jednak zestaw estradowy piętro niżej. Odtwarzanie z nim muzyki dobrze się sprawdziło w tym lokalu z trudną akustyką i nią z wydawało się, że monofoniczne rozwiązanie to współczesna koncepcja soundbar w ofercie RTV.
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 773
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Alternatywa ortoakustyczna z lat 70 warta renowacji

Post autor: BienSoundPC »

PC z AIMP warto podłączyć do zestawu hi-fi, który jest już w domu.

Głośniki w takim zestawie nie zawsze są jednak w dobrej kondycji. Często mogą również nie pasować z umeblowaniem. Nie wszystkie glośniki jest także sens poddawać rzetelnej renowacji. Warte tego są glośniki ortoakustyczne, bo zapewniają w domu wyjątkowy odsłuch. https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... i-jej.html

Obrazek

Na zdjęciu widać legendarnbe głośniki szwedzkie Sonab z obiciem włoską tkaniną od Gottio, przez co pasują z umeblowaniem w stylu gustawiańskim, który zdaniem architektów wnętrz:
"Choć styl gustawiański ma monarszy rodowód, to nie jest nadmiernie bogaty. Za to dekoracyjny i prosty, piękny i skromny".
Obrazek

Najbardziej zaawansowane głośniki Sonab z lat 70 to OA 2212 i para ich odtwarza muzykę z aż ośmioma 6 1/2 calowymi przetwornikami, które uzupełniają 24 mniejsze dla wysokich tonów. Rozmieszczenie 4 takich głośników w domu umożliwiało fantastyczne odtwarzanie muzyki z analogowych nagrań kwadrofonicznych.

Obszerny opis w j. ang. koncepcji zastosawanej przez Sonab dostępny jest w pdf. https://www.carlssonplanet.com/en/downl ... s-english/

Obrazek

Amerykanie w latach 1986-94 oferowali natomiast Bose 601 z 4 przetwornikami elektroakustycznymi dla wyższych rejestrów, które rozmieszczone były pod różnym kątem. Ten amerykański producent kojarzony był jednak głównie z konstrukcjami, w których stosowano przetrworniki szerokopasmowe. Na ten temat więcej informacji jest w tekście o współczesnym rozwiazaniu na estradę, które z marką Bose produkowane jest w Azji. https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... ndbar.html

Obrazek

W latach 80 wyprodukowano w Szwecji bardzo wiele modeli głośników Mirsch, które nawiązywały do koncepcji ortoakustycznej z np zdublowanym rozwiązaniem 3 drożnym.

Nowa oferta ze Szwecji z głośnikami ortoakustycznymi jest nadal dość bogata. Jedną z nich jest Larsen 6.2 za 18 tys. SEK. To bardziej tradycyjne rozwiązanie 2 droźnehttps://www.theabsolutesound.com/articl ... udspeaker/

Droższe są 3 drożne Larsen: 8.2, które kosztuje ok. 35 tysięcy koron. https://www.stereophile.com/content/lar ... oudspeaker
Natomiast flagowy model 9 to już w dużym stopniu dzieło sztuki dizajnerskiej dla domu i inwestycja aż 120 tysięcy SEK.

Obrazek

Najtańszy jest model 4.2. Kopsztuje ok 7 tys. koron. Prezentuje go filmik w j. ang. https://www.youtube.com/watch?v=rGpewYJ7plw
Jest również dostępny opis tej oferty https://www.tnt-audio.com/casse/larsen42_e.html

W tym temacie jest także post pt "AIMP i legendarne kolumny sterofoniczne" >>> viewtopic.php?p=46165#p46165
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 773
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Aktywna zwrotnica cyfrowa od 110 Euro

Post autor: BienSoundPC »

Głośniki z pasywną zwrotnicą tracą po pewnym czasie swoje właściwości

Jest to istotna przeszkoda, by uzyskać z AIMP optymalną jakość odtwarzania muzyki z dostępnymi w domu głośnikami hi-fi. Najbardziej zmieniają się w ich zwrotnicy właściwości kondensatorów, a Ich wymiana nie jest tania i efekty tego nie trwają wiecznie. Cyfrowe filtry aktywne mają dłuższą żywotność. Modernizacja domowych głośników na aktywne jest przez to w większości przypadków korzystniejsza.

Obrazek

OMNITRONIC SMARD-24 RCA Digital DSP Controller to cyfrowa zwrotnica, która w polskich sklepach muzycznuch aktualnie dostępna jest już od 499 zł. https://prosklep.pl/omnitronic-smard-24 ... 3,53,15950

Obrazek
Cyfrowy procesor systemowy (DSP) w małym formacie
Przekona Cię to dzięki doskonałej jakości dźwięku w połączeniu z kompaktowymi wymiarami.

USTAWIENIA OPROGRAMOWANIA
Dzięki oprogramowaniu zawartemu w zakresie dostawy, wszystkie odpowiednie ustawienia można łatwo i wyraźnie ustawić na PC lub MAC. Obejmują one filtry częstotliwości, mieszanie / trasowanie sygnałów, ustawienia EQ na wejściach i wyjściach, opóźnienie sygnału i ogranicznik / kompresor. Można utworzyć do 50 ustawień użytkownika, zapisać je w urządzeniu i zabezpieczyć przed niechcianym dostępem za pomocą funkcji blokady wielopoziomowej. Funkcje, takie jak zintegrowany analizator czasu rzeczywistego i filtry FIR w danych wejściowych, uzupełniają pakiet. Po dokonaniu ustawień użytkownik obsługuje samodzielny SMARD-24RCA z opcjonalnym zasilaczem.

WYKORZYSTANIE SMARDY
Procesor systemowy idealnie nadaje się do wyrównania głośników i dostosowania systemu głośnikowego do pomieszczenia odsłuchowego. SMARD-24RCA nie pozostawia nic do życzenia fanom hi-fi i majsterkowiczom: umożliwia integrację jednego lub więcej subwooferów w każdym systemie i daje możliwość obszernej korekty pomieszczenia. Wyeliminuj skutecznie przeszkadzające fale stojące w basie. Lub skoryguj częstotliwość głośników biurkowych, aby wyeliminować denerwujący ryk.
ObrazekObrazek

Trzeba do tylko przerobić glosniki na bi-amping, ale bez podłączonej zwrotnicy, która można jednak w nich zostawić, by zachować kolekcjonerską wartość oryginalnej konstrukcji jakiś droższych modeli. Potrzebny jest również dodatkowy wzmacniacz. Możne być używany. Taki zawsze można łatwo wymienić na jeszcze lepszy., ale to pasywna zwrotnica w głośniku jest wyzwaniem dla wzmacniacza, a z aktywną jest zdecydowanie mniejsze.

Obrazek

Za oK 1500 zł jest OMNITRONIC DXO-26E https://www.megascena.pl/omnitronic/cyf ... tware.html

Obrazek

W sklepach muzycznych wiele różnych propozycji jak np PSSO DXO-48 PRO MK2 Kontroler cyfrowy
Zakres częstotliwości: 10 - 40000 Hz
THD: <0,005 % przy 1 kHz
Połączenie sieciowe: Protokół: Ethernet TCP/IP przez 2x RJ-45 (F) wersja montażowa
DSP: Cyfrowy procesor sygnałowy Filtr FIR
Częstotliwość podziału: 20-20000 Hz
Impedancja: Wejście: 10,5 kOhm, niesym.
Wejście: 21 kOhm, sym.
Wejście: XLR (AES/EBU) 110 Ohm
Wyjście: 50 omów
Wzmocnienie: Wyjście: -50 dB do +12 dB
Filtr: Linkwitz-Riley; Butterwortha; Bessela; 6 dB/okt; 12 dB/okt; 18 dB/okt; 24 dB/okt; 48 dB/okt
Opóźnienie: Wejście: 0 - 2000 ms
Zakres dynamiczny: Wejście: 125 dB
Wyjście: 120dB
Sterowanie: aplikacja DXO-Control
Częstotliwość próbkowania: 96 kHz
Typ wyświetlacza: Monochromatyczny wyświetlacz LCD
Połączenia: Wejście: linia przez 4 x 3-pin XLR
Wyjście: linia przez 8 x 3-pin XLR
Wejście: XLR (AES/EBU) przez 1 x 3-pinowy XLR
Temat obszerniej poruszony jest w blogowym tekście https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... dynie.html

Z tym tematem związany jest również post pt "AIMP i legendarne kolumny stereofoniczne" https://www.forum.aimp.com.pl/viewtopic ... 182#p46182

oraz w blogowy wpis "Aktywna i pasywna zwrotnica jest dla tej samej funkcji"https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... latej.html

jak i "Alternatywa korekty charakterystyki fazowej - phase response" https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... styki.html
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 773
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

4 BienSound PC & EAC - blog

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek

Wandal znów grasuje tu na forum !!! W poście powyżej widać to szaleństwo. Powielił to we wszystkich istniejących tutaj na forum wątkach. To współpracownik poczytnego serwisu w Polsce. Sztucznie kreuje tam statystyki odwiedzin i wypracował sobie do tego niewybredne techniki, które bazują na notorycznej dezinformacji czytelników i podsycaniu ksenofobii. Zachowuje się jak prymitywny graficiarz i nie wiadomo co i kiedy będzie dalej sabotował tutaj.

Nie zaszkodzi w związku z tym podać tu bezpieczny link bezpośrednio do zakotwiczonego w strukturze Google blogu, gdzie jest zamieszczana informacja dotycząca konfiguracji PC na potrzeby odtwarzania muzyki.

4 BienSound PC & EAC
https://4biensoundpc.blogspot.com

Natomiast tutaj na forum w dziale pytań i sugestii dostępne są jeszcze nadal watki:

Obrazek

AIMP wart koaksjanego przetwornika elekto-akustycznego https://www.forum.aimp.com.pl/viewtopic.php?t=39695

Obrazek

AIMP z WASAPI to referencyjny program dla BienSound PC https://www.forum.aimp.com.pl/viewtopic.php?t=39594

Obrazek

AIMP and Sound HD with the new surround in Windows
https://www.forum.aimp.com.pl/viewtopic.php?t=39453

Linki do innych tematów zamieszczonych we wcześniej wpisych są tutaj w pierwszym poscie niniejszego wątku:

AIMP w sugestiach zamieszczonych na forum w nowinkach viewtopic.php?p=45700#p45700
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 773
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

atrakcyjna obudowa transparentna

Post autor: BienSoundPC »

w poście powyżej wandal znów zaćwierkał na miarę swoich możliwości i powiela te swoje bazgroły w każdym wątku tutaj na forum

Na szczęście dla osób korzystających z AIMP są na świecie ciekawsze rzeczy

Obrazek

Głośnik może mieć np transparentną obudowę typu linia transmisyjna i na temat takiej konstrukcji z przetwornikiem elektroakustycznym przeczytać można np:
Punktem wyjścia dla obudowy z linią transmisyjną było stworzenie idealnych warunków akustycznych do wytłumienia fali od tylnej strony membrany. Obudowa tego typu miała być układem nierezonującym, a jedynie izolującym energię od tylnej strony membrany (której nie można "po prostu" pozwolić na swobodne promieniowanie, gdyż jest w przeciwfazie z przednią stroną membrany).https://audio.com.pl/vademecum/faq/audi ... ansmisyjna
Obrazek

Podobnie może być z BienSound PC typu desktop dla La musique sonne bien avec cet ordinateur de bureau i jest z nim bardzo prosta zasada: Muzyka to nie aplikacja biurowa. https://4biensoundpc.blogspot.com/p/muz ... urowa.html

Obrazek

Optymalne dobranie sprzętu jest czymś oczywistym dla studia, gdzie formowane są nagrania, które później będą odtwarzane w domach. Temat odsłuchu z głośnikami przedstwiony jest na przykładzie różnych instalacji z fińskimi monitorami studyjnymi Genelec https://4biensoundpc.blogspot.com/p/dob ... zania.html
ODPOWIEDZ