AIMP wart koaksjanego przetwornika elekto-akustycznego

Wszelkie pytania i sugestie dotyczące AIMP'a.
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 158
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
AIMP wart koaksjanego przetwornika elekto-akustycznego

Post autor: BienSoundPC » 05 sie 2022, 09:01

Polski APS Coax ma norweski przetwornik koaksjany

Obrazek

Ten norweski przetwornik współosiowy montowany jest w bardzo stabilnej obudowie, a za jego wysterowanie odpowiadają wbudowane wzmacniacze, pracujące w klasie AB, gdzie nie występuje deficyt z amperami dla ich precyzyjnego oraz wydajnego zasilania.

Obrazek

Zaletą głośnika współosiowego jest, że dźwięk w całości trafia do słuchacza w tym samym czasie.

Obrazek

W tradycyjnym rozwiązaniu dźwięk generowany z poszczególnych przetworników elektro-akustycznych nie trafia równomiernie. Nazywane jest to przesunięciem fazowym. Producenci tradycyjnych głośników już wiele lat temu znależli "swoje lekarstwo" na to. Sygnał z elementu wysokotonowego zostaje stosownie opóźniony. Określa się to, że zwrotnica ma korekcję charakterystyki fazowej. Problem nie jest jednak tak prosty, bo podzielony dźwięk odbija się przecież nie tylko od jednej powierzchni i występuje wiele różnych opóźnień. Skala tego zostaje jednak znacznie ograniczona, gdy zwrotnica ma korekcję. Opóźnienia zostają skrócone, co redukuje zakres zniekształceń odtwarzanej muzyki.

Dobre rozwiązanie współosiowe SAES zapewnia wysoką wiarygodność odtwarzania muzyki.
Obrazek
SEAS zaprojektował i wyprodukował swoje pierwsze przetworniki współosiowe ponad 20 lat temu, a polski APS ma kilka modeli monitorów studyjnych, które zyskały w świecie imponujące oceny w testach branżowych czasopism dla realizatorów dźwięku w studiach. Coax jest jedyną współosiową konstrukcją APS i wybrali przedwornik od SEAS, bo pozowla im zaoferować monitor studyjny wolny od wad powodowanych przez basrefelex.
ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 09 sie 2022, 10:08 przez BienSoundPC, łącznie zmieniany 11 razy.

BienSoundPC
Specjalista
Posty: 158
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
APS z Polski nie tylko na potrzeby nagrywania w studio

Post autor: BienSoundPC » 09 sie 2022, 08:28

Audio Pro Solution produkuje kilka modeli monitorów studyjnych, które zyskały w świecie imponujące oceny w testach branżowych czasopism dla realizatorów dźwięku.

Obrazek

APS GERMANO ACOUSTICS AEON 2 to owocny efekt bliskiej współpracy APS ze studiem nagraniowym Germano z Nowego Yorku, o czym podają: https://www.aps-company.com/pl/aeon2/
Monitory te łączą w sobie całe nasze doświadczenie i wiedzę na temat dźwięku. Zaprojektowaliśmy je z największą troską o każdy detal i z myślą o stworzeniu doskonałego narzędzia dla profesjonalistów. Monitory AEON 2 to perfekcyjnie dopracowane charakterystyki amplitudowa i fazowa, wysokiej klasy przetworniki, doskonałe wzmacniacze o minimalnych zniekształceniach i dużej mocy.
Obrazek

APS - Trinity w polskojęzycznym czasopismie High Fidelity zaowocowały intrygującym wstępem o pojawieniu się produktu przeznaczonego na rynek profesjonalny w magazynie skierowanym do entuzjastów dobrego brzmienia, co z TEJ stronie „szyby” prowokuje do pytań.https://highfidelity.pl/@main-1971&lang=

Obrazek

Coax w ofercie Audio Pro Solution jest w atrakcyjnej cenie

Mają solidnie wykonaną obudowę typu zamkniętego. Niewielkie rozmiary oraz grube ścianki obudowy powodują, że głośniki oraz elektronika zostały zamontowane w niezwykle sztywnej konstrukcji. Krawędzie obudowy zostały zaokrąglone w celu redukcji odbić i poprawy jakości uzyskiwanego brzmienia. Wewnętrzna ścianka obudowy, całkowicie oddzielająca moduł elektroniczny od komory głośników, stanowi jednocześnie znaczące wzmocnienie całej konstrukcji, eliminując nadmierne drgania ścian bocznych obudowy monitora.

Zaprojektowane zostały do pracy w polu bliskim i dzięki zastosowaniu głośnika koaksjalnego uzyskano punktowe źródło dźwięku, którego charakterystyki kierunkowe nie zmieniają się wraz ze zmianą odległości. Taka konstrukcja czyni z niego doskonałe narzędzie do kontrolowania stereofonii, budowania planów przestrzennych i pozycjonowania źródeł pozornych.

Szczególną ich zaletą jest obudowa zamknięta, bo zapewnia lepszą charakterystykę impulsową do powszechnie używanych w ofertach z głośnikami rozwiązań typu "bass reflex". https://www.hifi.pl/slownik/obudowa-zamknieta.php

Oczywisty wydaje się tytuł angielskojęzycznej recenzji w Sound on Sound "Can Polish speaker makers APS tempt you with their new point-source Coax monitor?"https://www.soundonsound.com/reviews/aps-coax

Obrazek

Z AIMP są referencją dla testów przy biurku


Na zdjęciu powyżej para APS Coax została rozmieszczona na potrzeby fotografowania. W praktyce lepiej je postawić szerzej i wyżej. Ciekawą możliwością jest ortoakustycznie ich ustawienie, by bardziej aktywniej współpracowały z akustyką pomieszczenia. Ta koncepcja sprawdziła się w konstrukcjach głośników Carlsson https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... Ew6uRh4Yfv

Obrazek

Unikalną konstrukcją ortoakustyczną są szwedzkie OA 51, które mają również bardzo stabilną obudowę. Nie mają jednak elementu współosiowego, co częściowo udało się mechanicznie skompensować z bardzo precyzyjnym rozmieszczeniem dwóch elementów. Ich potencjał ogranicza dodatkowo bassreflex, co powoduje, że konieczne są ich charakterystyczne "ekrany" tłumiące. https://www.carlssonplanet.com/hogtalar ... n-oa-51-2/

BienSoundPC
Specjalista
Posty: 158
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
APS Coax i BienSound PC Reference w sopockiej kawiarence

Post autor: BienSoundPC » 11 sie 2022, 08:50

Coax testowany z PC w kawiarence z bardzo przyjazną akustyką.

Obrazek

Ściany w sopockiej Cafe Zaścianek są betonowe, ale wiszą na nich obrazy. W kawiarence przeważają również meble z miękkim obiciem. Powierzchnia jest dość spora, ale są odnogi do mniejszych pomieszczeń, które mają podobny wystrój.

Chodziło tu o zapewnienie dobrej jakości dźwięku dla muzyki, która miała być w tle, a jednocześnie dla aktywnie słuchających. Para Coax perfekcyjnie sobie z tym poradziła. Było to możliwe, bo głośnik wiernie odtwarzał muzykę. Nie było typowego dudnienia bassrefleksu, a wbudowane wzmacniacze mocy nie zostały przesterowane.

Najlepszą recenzję dali wchodzący goście, którzy podświadomie szukali wzrokiem artystów, chociaż ten lokal nie ma warunków na koncert dla grupy muzyków.

Odtwarzane były cyfrowe nagrania audycji Siesta, które zapisane zostały na dysk BienSound PC Reference z optymalnym skonfigurowaniem dla dźwięku stereofonicznego, a nie wielokanałowego. Testy były w ramach poniedziałkowych spotkań dla wiernych fanów niedzielnej audycji. Z tej okazji zostały również wcześniej i później przetestowane inne głośniki z aktywnymi zwrotnicami i wbudowanymi wzmcaniaczami mocy. https://musiccenter.pl/aktywne-zwrotnice/

Obrazek

Siesta była audycją radiową, którą emitowano od 2001 roku w programie III Polskiego Radia w każdą niedzielę od 15:00 do 17:00. Poświęcona była głównie muzyce z okolic world music, jazzu (w tym m.in. smooth jazz, swing, cool jazz), soulu oraz tradycyjnego popu. Obecnie w tym samym terminie nadawana jest w Radiu Nowy Świat, jako Pora Siesty i prowadzącym jest nadal Marcin Kydryński. https://pl.wikipedia.org/wiki/Marcin_Kydry%C5%84ski

Obrazek

Stabilny bar kawiarni możne "odbijać muzykę na lokal".

Chodzi o ortoakustycznie rozwiązanie, a nie koncepcję legendarnego JBL Paragon, którą Amerykanie wykorzystali w latach 50 dla ekskluzywnego głośnika mono, a póżniej zrobili wersję stereofoniczną. Był to najprawdopodobniej pierwszy na świecie soundbar, a także najdroższy i na tej pozycji lidera pozostanie z pewnością jeszcze bardzo długo.


ODPOWIEDZ